Muligheder og udfordringer på markederne i Centraleuropa
- Forside
- Formidling
- Nåledrys
- 083
- Muligheder og udfordringer på markederne i Centraleuropa
Formidling
Formidling
Forfatter(e): Caroline Marie Tetzlaff
Publikation: Nåledrys nr. 83
År: 2013
Side(r): 28-31
Pris: 150
Artikel/abstract:Med en stadigt voksende produktion af danske nordmannsgranjuletræer og med relativt “mættede” eksport-hovedmarkeder kan der i de kommende år ligge en konkurrencemæssig fordel i aktivt at udforske muligheden for øget afsætning af danske nordmannsgranjuletræer på de Central-og Østeuropæiske markeder.
Certified Original Nordmann og Danske Juletræer har i samarbejde taget et vigtigt skridt i arbejdet for at tilegne sig en kommerciel og strategisk indsigt til en række af markederne i området. Resultatet er blevet en Quick-Guide til Centraleuropa. Allerede i sommeren 2012 besluttede Certified Original Nordmann og Danske Juletræer sig for at få et større indblik i markedet for juletræer i seks udvalgte Centraleuropæiske lande.
Det blev besluttet, at der skulle foretages en markedsundersøgelse i henholdsvis Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn, Rumænien, Slovenien og Kroatien. FRND a/s, som til dagligt driver sekretariatet for Certified Original Nordmann, blev valgt til at foretage undersøgelsen. Finansieringen af undersøgelsen skete gennem lige bidrag af ON Aps og Danske Juletræer.
Læs artiklen