Afsætningskampagner
Danske Juletræer gennemfører på hele branchens vegne løbende generelt afsætningsfremmende arbejde, for at sikre de bedst mulige afsætningsvilkår for de danske producenter. Som medlem af foreningen er man nærmest til at drage nytte af dette gennerelle afsætningsfremmende arbejde, der hvert år gennemføres på de største markeder i Europa. I Danske Juletræer kan du høre meget mere om, hvordan du som producent kan få direkte fordele af disse kampagner.
Markedsinformationer
Foreningens medarbejdere gennemfører hvert år besigtigelsesrejser til de største aftagerlande, hvorved der indsamles værdifuld viden om udviklingen af markederne til gavn for medlemmerne i deres tilrettelæggelse af produktions- og salgsindsats. Informationerne består bl.a af vurderinger af prissætningen på de forskellige markeder, samt hvorledes de dansk leverede produkter bliver modtaget af forbrugerne – både pris- og kvalitetsmæssigt.
Løbende markedsundersøgelser via eksterne analysebureauer er også et af de redskaber, man som medlem kan drage nytte af. Her ligger foreningen inde med alle de relevante markedsundersøgelser og analyser, som er gennemført igennem de seneste 20 år, ligesom der løbende gennemføres nye analyser, som vores medlemmer naturligvis er de første til at nyde gavn af.
Bevar friskheden
Den europæiske juletræsdyrkerforening har sat fokus på bevaring af naturtræers friskhed hele vejen fra producent til forbruger. Der er derfor lavet et notaet omkring korrekt håndtering af skovede juletræer samt udtrykt ønske om at lade leverancerne følge salget, så man undgår (for) tidlige høst af juletræerne til skade for både salget og forbrugernes oplevelse med træet. Hent opfordringen fra den europæiske forening: Dansk, Engelsk, Tysk eller Fransk og brug det overfor dine kunder.